Ak podnikáte a váš tovar, či služby zhmotňuje konkrétne logo, nie je na škodu ho dôkladne ochrániť. Predídete tak minimálne tomu, že vám ho niekto preberie, skopíruje, alebo ukradne. Stretnúť sa ale môžete aj s omnoho horšou situáciou, kedy sa môžete stať obeťou takzvaných domain-grabbers.
Ochranná známka slúži na ochranu takzvaného duševného vlastníctva.Ide o niečo, čo sa jedná chytiť do ruky, teda nie je hmotné. Môže ísť o logo firmy, špeciálne pomenovanie konkrétneho výrobku, značku oblečenia, názov spoločnosti, text, či postup, alebo i nápad. Ak totiž podnikáte a používate napríklad logo, ktoré nie je oficiálne registrované, môže sa ľahko stať, že vám ho niekto ukradne. Ak nebudete jeho oficiálnym vlastníkom, nebudete môcť urobiť nič. Ešte horšou situáciu sú takzvaný domain-grabbers. Títo ľudia sa doslova zameriavajú na kradnutie značiek. Ak si všimnú, že vaše podnikanie prosperuje, najprv zistia, či máte značku registrovanú. Ak nie, zaregistrujú si ju oni a na rad prichádza vydieranie. V tom lepšom prípade sa vám vašu značku pokúsia predať za omnoho vyššiu cenu, za akú by ste si ju zaregistrovali sami. Môžete sa ale stretnúť aj s tým, že začnú používať vaše logo, ktoré je všeobecne spájané s vašou firmou na rôzne nelegálne, alebo hanobiace aktivity. Na konci, teda aj tak pristúpite a títo online zlodeji získajú čo chceli. Navyše vám ostane pošramotená povesť.
Čím skôr, tým lepšie
Ak ste sa teda rozhodli, že si necháte svoju ochrannú známku zaregistrovať, zavítajte na webové stránky Úradu priemyselného vlastníctva. Tam nájdete všetko, čo potrebujete vedieť. Dôležité je najmä to, aby dané logo, či názov nepoužíval nikto iný. Pred tým, ako vám bude známka oficiálne priznaná, bude ešte nejakú dobu visieť v takzvanom vestníku. Ide o zoznam ochranných známok, ktoré majú byť oficiálne chválené. Vestník môže vidieť ktokoľvek, pretože je prístupný na webe. Pokiaľ by niekto nesúhlasil s pridelením ochrannej známky, môže vzniesť sťažnosť a vy sa budete s úradom ťahať ešte pekne dlho. Budete musieť napríklad dokázať, že ste dané logo používali skôr, alebo že ide naozaj o značku vašej firmy.